MEDYA ALANI (RADYO TV ve SİNEMA)
•
İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve kitle iletişim
araçlarının artmasıyla tüm dünyada medya alanı genişlemiştir. Günümüzde,
kumanda aletinde tek bir düğmeye basarak dünyanın öbür ucundaki bir kanalı
izlenebilmekte, radyo dinleyerek her türlü gelişmeden anında haberdar
olunabilmektedir.
Bu alandaki kuruluşlar televizyon ve radyolarla sınırlı
değildir. Sinema ve prodüksiyon şirketleri, haber ajansları, internet
yayıncılığı yapan firmalar ve reklam ajansları gibi birçok işletme de bu alanda
faaliyet gösterir.
Medya alanındaki, bütün çalışmalar teknolojik altyapının
yanı sıra dikkat ve özen gerektiren yüksek maliyetli işlerdir. Alanın en önemli
özelliklerinden biri, hızlı ve her an değişen bir yapıya sahip olmasıdır. Medya
kuruluşları sürekli kendini yenileyerek yeni yatırımlar ve araştırmalar yaparak
rakiplerinden farklılaşmak zorundadır. Öte yandan bu alandaki en önemli
unsurlardan biri eğitimli iş gücüdür. Yayınlar bize ulaşana kadar yüzlerce
görevlinin çalışmalarıyla birçok aşamadan geçer.
Örneğin, koltuklarımızda oturarak ekrandan izlediğimiz
görüntüler, yüzlerce çalışanın emeklerinin ürünüdür.
Yapımcılar, metin yazarları programların alt yapısını
hazırlar.
Yönetmenler, spikerler, sunucular, kameramanlar, set
amirleri, stüdyo şefleri, sesçiler, ışıkçılar ve diğer set görevlileri çekim
aşamasında görev alır. Çekimlerin ardından seslendirme sanatçıları, kurgucu,
grafik animasyoncu gibi birçok medya çalışanı iş başına geçer. Ulaşımdan
doküman alışverişine, haberleşmeden cihazların operatörlüğüne kadar yüzlerce
meslek elemanı çalışır.
Öte yandan medya alanında hiçbir hatanın geri dönüşü yoktur.
Özellikle canlı yayınlarda meydana gelebilecek en küçük bir aksaklık, tüm
yayının alt üst olmasına neden olur. Banttan yayımlanan programların
hazırlanması da özenli ve titiz çalışmayı gerektirir. Bu alanda görev yapan
herkes yayıncılığın sorumluluk gerektiren bir iş olduğunu bilir.
Yorumlar